קידום ממומן

PPC, ראשי תיבות של Pay Per Click – בתירגום חופשי – תשלום לפי קליק

מדובר בפרסום אינטרנטי העובד על פי שיטה בה המפרסם משלם רק כאשר הגולש לוחץ על המודעה ועובר לאתר או דף נחיתה של המפרסם.

מספר פלטפורמות תומכות בשיטת פירסום זו כאשר אחת מהן נקראת Adwards – אדוורדס – פלטפורמת הפירסום הממומן של גוגל.

יתרונות שיטת פירסום זו לעומת קידום אתרים בצורה אורגנית הינן: 

  • הקלות והמהירות שבה ניתן להקים קמפיין פרסומי.
  • בולטות, המודעות מפורסמות בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש או בעמודה נפרדת בצד מה שגורם לעיניי הגולשים להימשך קודם כל אליהן, חלק גדול מהגולשים עדיין לא מודע לכך שמדובר במודעות ומייחס להם את אותה רמת אמינות כמו לתוצאת החיפוש הרגילות.
  • קיימת אפשרות למקד את הפירסום לאזור גאוגרפי מסויים כך שהמודעה לא תופיע לעיניי גולשים באיזורים גאוגרפיים שאינם רלוונטים למפרסם.
  • להציג את המודעה לפי בחירת שעות מסויימות במהלך היום.
  • ניתן לדעת עד כמה כל מודעה אפיקטיבית על פי מספר הגולשים שהקליקו עליה ביחס לאלו שנחשפו אליה, בהתאם לכך המפרסם יכול לשפר את הקמפיין באופן מתמיד ולהפוך אותו ליעיל יותר.
קידום ממומן
פרסום ממומן, מורכב מכמה משתנים שעובדים במקביל:
  • הראשון הינו סכום התשלום, בתוך גוגל נעשית מכירה פומבית והמפרסם אשר מציע את התשלום הגבוה ביותר מקבל את המקום הטוב ביותר.
  • איכות הפירסום, גוגל מתעדפת מפרסמים שעובדים בצורה נכונה ומעניקים לגולשים תוצאות רלוונטיות למה שהם מחפשים, מפרסמים אלו ישלמו פחות וידורגו גבוה יותר.
  • איכות דף הנחיתה והרלוונטיות שלו
  • איכות המודעה
  • הקשר בין המודעה לבין מה שהגולשים מחפשים.

כתיבת תגובה